Det Norske Industripartiet

DNI vil ha et rettferdig samfunn for alle : helse og arbeid, skole og utdanning, eldre og yngre, landbruk og arbeidsliv, -skatter og avgifter til å leve med, for alle, enten du er pensjonist eller arbeidstaker.

Det Norske Industripartiet

Det norske industripartiet (DNI) er et ganske nytt parti på den politiske fargepaletten, plassert i gruppa «de andre»- foreløpig.

Politikken er tuftet på realpolitikk og rettferdighet. Realpolitikk er i dette tilfellet blokkuavhengighet, for oss er det sakene som gjelder!

DNI vil ha et rettferdig samfunn for alle : helse og arbeid, skole og utdanning, eldre og yngre, landbruk og arbeidsliv, -skatter og avgifter til å leve med, for alle, enten du er pensjonist eller arbeidstaker.

DIN vil ha lave el-priser, bor en nær Nordpolen, koster det å varme opp bolig- og myndighetene har bestemt at det kan bygges boliger uten oppvarmings-alternativ til elektrisitet, da MÅ el-prisene være lave.

DIN vil ha trygghet for alle,- både når det gjelder mat, fisk eller dyr. Bøndene som  sørger for maten vår, må ha gode arbeids-og lønnsforhold.

Norge skal være et trygt og transparent land å bo,- fellesskaps-og dugnads-ideene skal sitte i ryggraden!

Lokalt foreslår DNI at kunstmuseene samles i Sjømannshjemmet på Lade, mens Leuthenhaven omgjøres til en fantastisk park! 

Bybane i Trondheim!

Gratis kollektiv  transport i Trondheim kan gjøres gratis, ved at kommuneskatten økes med 1000kr for alle. 

Andre land har gratis eller rimelig  kollektiv transport, Luxembourg gratis, lignende ordninger testes i byer og områder i Europa. Færre biler i byen.

Utbygging i Trondheim må få et trivsels-og estetisk element som må hensyntas.

DNI vil ikke privatisere f.eks. hjemmesykepleien. Bedre lønns-og arbeidsvilkår for offentlige ansatte.

Det er viktig å holde byrommet rent for søppel, for å holde måke-og due -antallet nede.

På sommers tid er det en flott gjeng som går rundt og plukker søppel, dette tiltaket kan utvides til å gjelde hele året. Spisesteder med mye søppel rundt, kan betale et gebyr for å lønne gjengen!

Merete Ødegaard sitter i bystyret som uavhengig p.t. Hun fronter DNI`s politikk på en fremragende måte!

Merete trenger flere kollegaer i bystyret, en sterkere bystyre-gruppe gir DIN større innflytelse på politikken og folks hverdag.

Grethe Lian